söndag 7 mars 2010

Segsöndag

Idag är en pluggig dag. Och jag borde städa toan. Fan, jag vill inte!

Det blåser onda vindar mot våra stackars franska fönster och sargade väggar just nu! Om huset blåser ihop kan jag befästa det jag har misstänkt ett långt tag nu: franska våningshus är som korthus: ruckliga, otäta och faller gärna ihop.

Igår var det sol. Det visste vi redan i fredags, så vi hade ställt klockan så vi skulle komma upp någon gång. Vi åt en fin frukost framför Rapport (älska SVT Play!), gjorde strandmackor och packade ner solglasögonen i väskan. Det var väldigt kallt i skuggan och det blåste en del, men när vi kom ner till stranden och ett läge med någorlunda lä mådde vi gött! Jag strippade ner till bh och kjol och lät solen jobba på blekfisben och vita nyckelben och så kisade jag på havet lite då och då. Det, ni! (Men efter nån timme blev det för blåsigt så jag fick ta på mig tightsen och tröjan igen och krypa ihop med svansen mellan benen. Men det säger ni inte till nån!)

Ikväll ska jag och Axel göra hemmagjorda quesadillas. Och så ett glas rött till det! Längtar!

3 kommentarer:

Myra sa...

Åh, vad najs!

Jag kan inte annat än sitta och STORLE oavbrutet =D

Marty sa...

Naw! Gulle! :)

Tamara Thulin sa...

vi säger inte till någon! mysigt att ni får lite sol på er iaf, här är vi överlyckliga för nollgradigt och halt ;)