tisdag 16 mars 2010

Puss och kram skumbanan

























Vad har jag hunnit med att göra idag? Klockan slår exakt 18.00 nu. Det var fint väder idag och några i klassen gick till stranden för att omvända skinnet litegrann innan skolan. Det var några rosiga kinder i klassrummet sen! Men inte mina, för en gångs skull, jag var hemma och skypade med Tove. Trevligt! Efter skolan bestämde jag och Axel att vi skulle gå ner till stranden och äta glass så vi svängde förbi affären och köpte en B&J att dela på. Åh, mina amerikanska pojkar! Ben och Jerry bjöd oss på en smak vi inte hade testat förut (6 € kostar en halvliter här förresten, och vi som tycker B&J är dyrt i Sverige!), Cheesecake brownie. Smaskig! Men inte favoriten. Strawberry cheesecake är godare! Men jag var sugen på lite choklad så det satt ändå väldigt fint! Vi satt någon timma i den mildare eftermiddagssolen och sedan gick vi hem. Nu har vi lovat varandra att städa innan vi börjar laga mat. Vi sitter båda vid varsin dator, än så länge...

Jag har cravings för hamburgare. Hehe, tänk att vara gravid och varje dag ha seriösa cravings för typ cheeseburgare! Inte nådigt med fettogravidpoäng där inte! Skämt åsido. Jag vill verkligen ha hamburgare.

ps. Visste ni att Ben & Jerry ska bli helt fairtrademärkt?

Inga kommentarer: