tisdag 9 mars 2010

Måndag och folk är redan fulla på gator och torg!

Nu sitter Axel och studerar flitigt, såhär på kvällskvisten. Det är dags för lite seriösare studier i några dagar den här veckan (vi börjar redan kl 9 imorrn, samma gäller för onsdag och torsdag. Hurray!), vi får nämligen finbesök av vår svenska kursledare som ska hålla kursen översättning. Till imorrn ska vi ha gjort några översättningsuppgifter, och eftersom jag gjorde dem några dagar innan min sambo (OBS!!! SAMBO!!!!!!) har jag ikväll hunnit med att äta dålig leverpastej (vi upptäckte att det var för varmt i vår kyl för några dar sen, varför vissa saker har börjat mögla väldigt fort därinne...) och legat på sängen i tre timmar för att jag mått illa, skurit mig i fingret när jag skulle skära bröd (fan vad arg jag blev och fan vad ont det gjorde!), skrivit lite bra grammatiska regler i min skrivbok samt ätit pizza, käkat alldeles för mycket godis och tittat på sex and the city.

Nu borde jag gå och lägga mig. Men en liten del av mig vill sitta uppe tills Axel är klar med uppgifterna... men jag kommer nog hunnit somna innan dess...

2 kommentarer:

Tamara Thulin sa...

ni är så mysiga! sambos liksom, vuxna människor! ;)

Marty sa...

Jag vet! Ett ljus gick upp för oss både igår!