fredag 19 mars 2010

Och efter tentan...

Hej! Första tentan skriven - check! Det blir spännande att se hur det gick, så hoppas vår lärare är snabb som en stormvind på att rätta! Om det är dåligt väder i helgen kanske hon inte har nåt bättre för sig än att bättra prov.... Det är det jag hoppas på! Fast det vore riktigt skönt att ha en solig helg förstås, comme toujours.

Ikväll har jag, Axel och några polare varit ute och ätit moules! Jag åt moules med thaïsås, och den slank ner fint! Massor med citron! Lyxigt att mata magen med lite godis. Apropå godis, när vi var mätta och nöjda gick vi till glassbaren bredvid som har typ ALLA smaker man kan tänka sig! Det är folk där typ dygnet runt som står och väljer glassmaker och smaskar på sina strutar, så affärerna går nog bra för dem, trots att det inte är högsäsong än. Där finns allt ifrån choklad till vit choklad till kanel till citronmaräng till timjan till öl till coca cola och så finns det två smaker jag upptäckte idag jag måste testa, nämligen viol och vallmo. Viol kan jag ju gissa hur det smakar (och det bådar gott!!) men jag har ingen aning om vallmo... Blomman är ju fin men mer än så vet jag inte. Jag får ge en uppdatering om det!

Nu är mitt huvud trött. Axel sitter och förbereder sig för en redovisning imorrn om fransk politik. Han är så duktig, min lilla sambo!

Godnatt, mina käraste vänner!

1 kommentar:

Tamara Thulin sa...

om jag kommer ska jag häva i mig mängder av glass, det låter ju supergott!