tisdag 30 mars 2010

Besök!

Idag har jag och Axel varit flitiga bin! Vi kommer nämligen få VIKTIGT BESÖK imorrn! GÄSTER! FINVISIT! Därför har vi idag skrubbat lägenheten, tvättat samt handlat mat för en miljon kronor. Det är najs att vara rik och ha flinka fingrar!

Det var världens oväder idag! Innan vi skulle gick till skolan började det hällregna och jag hängde läpp (jag trodde typ det var storm ute, men det var bara regnet som smattrade så hårt mot takväggarna). Vi har nämligen inget paraply. Även om alla nicebor tar fram sitt jävla paraply på gågatan när det regnar så har jag regnkläder med mig och det räcker rätt långt! Och så är jag nog lite för lat att gå och handla det. Min regnjacka är så fin! Men min nya skinnjacka är förstås snäppet coolare... Hur som helst, regnet avtog och sen gick jag och Axel till skolan. När vi satt på lektionen var jag även med om första åskovädret sedan vi kom hit! Det var rätt häftigt faktiskt, jag har saknat den häftiga naturreaktionen. Blixtar och dunder, bomber och granater!
Efter lektionen var det sol och blå himmel, varmt och vi bländades av solen. Glassväder! Jag typ lever i solglasögon när det är soliga dagar här, annars ser man inte ett skit. Så: Johanna, Sara och Karin, ta med solglajorna!




Väldigt koncentrerad tjej.

Såhär chillar vi på en lördag. Strand, öl och utan skor på fötterna.

Jag med min nya jacka!