måndag 15 mars 2010

Ca vient du soleil...

Det här är verkligen typiskt! Igår utlöste jag för första gången ett solexsem på bröstet när jag och Axel var i parken och njöt av sol och lunch. Vad jag vet har jag aldrig haft det förut! Idag var det också sjysst väder, så jag sket i att ta jacka på mig och hade istället tröja och en tunnare kofta när vi gick till skolan. Det var inte kallt utan jacka men det var väl lite på gränsen i skuggan. När jag sedan satt på lektionen började jag nysa och näsan började rinna, bara sådär! Så nu verkar alltså min lilla töntförkylning ha bestämt sig för att bryta ut, för det har blivit värre. Så på tjugo minuter drog jag på mig ytterligare en snorig historia. Tack, verkligen. Ena dagen utslag för att jag solat för hårt och andra dagen förkylning för att solen inte hjälpte nog att värma mig. Ironiskt eller vad?!

Inga kommentarer: