fredag 29 februari 2008

Det går bra med kort hår, men då är det klippt

Jag har alltid haft en förkärlek till flätor. Speciellt inbakade. Och när jag hade långt hår hade jag massor av olika idéer som innehöll uppsättningar med flätor. Varför klippte hon av sig håret då, undrar nåt ljushuvud som läser? Impuls. En dag drog jag i mitt hår och tänkte nej för fan nu gör jag nåt åt det här. Jag permanentar och klipper det kort. Det blir bra. Men håret jag förut använt till att göra flätor med försvann ju på hårsalongen, så det var ju klippt (förlåt, kunde inte låta bli det dåliga skämtet). Men det jag skulle komma till var att inbakade flätor är väldigt snyggt. Det ger en slags romantisk touch som jag gillar. Det ser snällt ut, men inte mesigt. Inte dom flätorna jag gör i alla fall.


Inga kommentarer: