söndag 17 februari 2008

Först ska jag bara skaffa mig en folkdräkt

Ibland är jag så expert på att klaga. Jag ska inte tro att jag inte är en person som gör det, för det gör jag, åtminstone för mig själv. Jag vill inte vara trött, jag vill att min tv ska funka, jag vill ha mitt duntäcke igen men orkar inte byta tillbaka till det, jag vill ha massor med gott godis och jag vill ha semla. Jag vill ha lugn och ro och simplicity, jag vill ha roligt. Jag vill börja se Grey's säsong 3 redan ikväll. Eller vänta, klagar jag verkligen nu, eller är jag bara allmänt stupid? Liten skillnad.

Det är sportlov och jag ska inte åka skidor. Men ärligt talat så gör det inget, skidor hör inte till en av mina passioner i livet i alla fall. Borde jag bli mindre svensk för det? Jag gillar inte vår (den tidiga har jag problem med bara, den sena gillar jag) och jag avgudar inte skidor. Nåt är fel, för alla älskar mars till döds och skulle helst av allt vilja bo i en fjällstuga mittemot liften under vinterhalvåret. Hm, jag kanske borde börja lyssna på gedigen svensk folkmusik och klä mig i folkdräkt? Så skulle det kompensera upp min osvenskhet! Midsommarafton vareviga dag, vem skulle inte tacka nej till det?! Låter som ett fungerande koncept, jag tror jag ska börja köra på det.




Ps. Och måste bara säga; Tam, I DO show some love, men det sitter en bit in bara... :)

Inga kommentarer: