onsdag 20 februari 2008

Bloggar om att blogga

Jag sitter och gör inget speciellt för stunden, roar mig med att läsa gamla blogginlägg jag skrivit en gång i tiden. Det första är från nån gång i maj förra året.

Det är en viss skillnad om man jämför med hur jag skriver nu och vad jag skriver om. Det är kanske en mognadssak, vad vet jag. I början var det mer "idag har det här hänt bla bla" eller "jag ska göra det här och det här och jag och jag och jag", saker som utomstående inte har så stort nöje av att läsa. Ibland blir jag förvånad när jag läser nåt jag skrivit som har en lite extra bra skruv eller är extra bra, vissa inlägg fattar jag inte varför jag la ner energi att skriva alls. Jag hoppas det jag skriver nu är lite mer lättillgängligt... Men! Jag hade glömt bort att vi skulle ha spice girls-tema på nästa fest, Karin! Och att vi skulle ha en filmdag på sommarlovet när vi såg massa, massa filmer, Vera. Fan, varför kommer man inte ihåg allt? Sämst!

Inga kommentarer: