onsdag 6 februari 2008

Sagan om Matorska

Hanna berättade idag att hon varit inne på min blogg och kollat, men varit tvungen att googla upp den först. Så hon sökte på Matorska, på svenska sidor. Vad kom upp om inte min blogg som andra resultat...? (Gick in och kollade nyss om det stämde, och nu hade det hoppat upp till första resultat) Kan inte bestämma mig för att det är coolt eller inte, för jag har mina föraningar om att det antagligen är nåt jox med datorn. Den är smart eller nåt, i vanlig ordning. Sådär... i förväg-klurig. Typ "jag fattar vad du inte hittar, det är den här sidan du letar efter", och så hittar datorn det åt en. Kan vara så.

Lite cred åt Eve iaf, för många år sen när vi bara var 15 små år råkade hon uppfinna Matorska och präntade in det hos oss, inklusive mig. Men nu för tiden... det är väl egentligen framför allt Sara Parkman som fortfarande kallar mig Matorska. Från the good old days, så att säga. Det börjar kännas lite rostigt, men jag gillar det! Eller nej, Torska, säger hon bara. Nåja, kärt barn har ju många namn, som man brukar säga.

2 kommentarer:

Tamara Thulin sa...

shit va coolt! du är etta på min sökning oxå party! cooooolt! nu ska vi bara se till så att "party" blir ditt nya "it" namn. hehe! puss

Anonym sa...

torskis funkar också:D

/Sara