måndag 7 januari 2008

Hemma!

Hemma bra... men borta också bra.

För er som inte vet har jag varit i Österrike, säg Wien, en vecka och varit hos en mycket god vän som är på utbytesår där, Tove. Jag har trivts där borta, verkligen, men ibland önskar man att man kunde snacka tyska, det hade underlättat ibland i vissa situationer... Men det förvånar mig att österrikarna är så pass bra på engelska ändå! Det var bara idioterna som stod i vissa affärer och på matställen som gjorde det lite svårt för en. Att Tove var där underlättade verkligen, så hon kunde reda upp situationen när det behövdes...

Jag orkar inte skriva om en hel lång vecka (och uppriktigt sagt tror jag ni skulle scrolla ner lite), men låt säga såhär: Jag är förkyld men jag är glad. Jag är trött men jag är glad. Jag har träffat Tove och saknar henne nu men jag är ändå glad. Jag har sett massor och upplevt massor, det gör mig glad. Jag har dessutom en stor (digital) hög med bildbevis också, det gör mig glad och varm i hjärtat!

Dessutom har jag flugit själv, vilket gör mig lite stolt. Inte för att det är svårt utan snarare för att jag nu har erfarenheten i bakfickan. Det gör mig lugn.

Inga kommentarer: