lördag 19 januari 2008

Kalles

Tamara käkade frukost hos mig idag, och framme på köksbordet låg en tub med Kalles Kaviar. Hon tittade på den och sa försiktigt att hon aldrig vågat äta det. Tänk om det är jättegott? sa hon. Ja tänk om! svarade jag (med underton som betydde ungefär kom igen, go for it!). Jag har aldrig riktigt tänkt på hur det smakar, förutom att jag gillar det, men hon tyckte det smakade lax. Hon kanske har rätt, jag vet inte riktigt... Vem uppfann kaviarn egentligen? Vem kom på att stoppa in tomatpuré och salt och socker i fiskrom, liksom?

Vi kom in igår på ett 20-ställe förresten. Jag börjar tro på alla som säger att man kommer in om man är -89a. Dom vill ju tjäna pengar, eller hur?

1 kommentar:

Anonym sa...

People? Fast jag har hört att man typ alltid kommer in där även fast man bara är arton. Själv har jag aldrig ärat dem med mitt besök ;)