måndag 14 januari 2008

Morgonstund har ...?

Jag är så sämst på att gå upp på morgonen. Om jag inte har en tid att passa som tvingar mig att gå upp så går jag inte upp, helt enkelt. Och det hjälper inte med väckarklocka. Då ligger jag kvar i sängen och sover med oljudet på istället och har panik när jag vaknar. Och så blir klockan 12. Jag vill ju så gärna gå upp, det är det som förstör alltihop, annars skulle jag ju bara sova på utan worries och be happy...

Jag har nämligen alltid idyllen i mitt huvud att jag ska vakna sådär vid 9 på mina lediga dagar, helt utvilad. Sen ska jag gå runt och ta till vara på förmiddagen i min egen takt, sådär lagom. Men jag sover ju fan alltid förbi de där timmarna! Jag skyller på ljuset, tror jag. Sådär i mars, april, maj så kommer det nog gå mycket, mycket bättre, för då är det ju ljust på morgonen. Sol, förhoppningsvis, vareviga dag! Eller så bokar jag in en massa tidiga morgongöror med flit. Jag tror jag just kommit på ett försenat nyårslöfte.

Inga kommentarer: