tisdag 14 september 2010

Medan regnet smattrar mot balkongväggen...

Ikväll har jag provat på Kalmars nations pub. Ett steg i rätt riktning! Det var nån speciell inför valet-debatt jag inte riktigt förstod mig på som försigick samtidigt, men jag tror det var lite mer smockfullt än vad det brukar vara. Jag och gänget jag var där med (vi firade en killes födelsedag som heter Platon i efternamn som går på kursen) stod upp i princip hela kvällen för alla bord var upptagna hela tiden. Lite störigt, men vi hade trevligt! Har tyvärr inga bilder, men Kalmars pub är en källarlokal som är mysigt inredd med tända ljus och fräscha möbler. Och det fanns massor med bra öl! Kwak och Timmerman's Kriek för att nämna några.

Något som utmärker Lunds nationer från Uppsalas är att man kan endast, bara, only, seulement, få drinkar eller shots som är 3:or. Man kan inte få en dubbel 3:a (alltså en 6:a) eller en 4:a! Det är tack och lov inget rån, på Kalmars kostar det 35 kr för en drink och det är ju helt ok om man vill ha en drink. Nu ska jag borsta tänderna och förbereda mig mentalt inför morgondagens föreläsning om minne. Joy to the world!

Inga kommentarer: