onsdag 22 september 2010

bleeding love

Jag är så stolt! Jag tog mig upp från misären och har varit riktigt flitig under veckan, inklusive idag. Marty har gjort bra ifrån sig! Sen får vi förstås se och hoppas att det går bra! Vi har en fråga på varje kapitel, så det är bara sex frågor totalt. Det känns som typisk universitetsgrej, man har inte ett större prov trots att det är så himla mycket man ska läsa in utan de som har otur med frågorna får omtenta. Jag skippar den, om jag får.

Visste ni förresten att aga i Sverige förbjöds redan 1979? Sedan dess har europeiska länder följt våra fotspår. Jag blir stolt när jag läser om svenskar som har gjort upptäckter och experiment, när det trots allt är en engelsk facklitteraturbok. Då känns det bra att läsa att Sverige var i spetsen vad gäller att fatta att man inte ska slå sina ungar till vett. Men Frankrike och USA kör fortfarande med smisk för att tygla sina barn. Typiskt att det ska vara Frankrike av alla länder som kör på prygel, det är ju redan känt för att vara konservativt och ojämställt. Missförstå mig rätt, Frankrike är fint på många sätt men inte just vad gäller sånt här. Jag har idag lärt mig att vi lär oss bäst med morot istället för ris och att aga visst kan motverka ett dåligt beteende, men det kan också ge negativa konsekvenser senare (surprise). Hur man kan slå sina barn förstår jag bara inte. Det gör ont i hjärtat när jag tänker på det.

Idag har http://www.myspace.com/myramapleleavesrtlucifer spelat varmt i webbläsaren. Då känns det som att Myran är lite närmre än långt, långt borta.

1 kommentar:

Myra sa...

='( Fina ord från en fin vän