torsdag 16 september 2010

C'est la vie au sud

Jag vet inte om det är samma sak hemma i goa Uppsala men här i Lund är det i alla fall det ostadigaste vädret jag nånsin varit med om. Man brukar ju säga "ena sekunden är det regn och andra är det sol" och så menar man "ena halvan av dagen är det si och andra halvan så", man överdriver alltså ganska kraftigt. Men jag kan ärligt säga att den här överdriften med sekunder är faktiskt inte speciellt långt borta från sanningen längre här nere i söder. Igår var det sol när jag vaknade, jättemulet när jag åt frukost, en kvart senare. Sen blåste och haglade det hammare i några minuter och sen blev det sol igen. Idag var det sol när jag vaknade, sen blev det molnigt, sen sol. När jag steg på bussen började det hällregna och när jag steg av i Klostergården var det molnigt igen, alltså inte en suck till regn. Nu är det sol igen, en timme senare. Seriöst?! Man får ta med sig bikini och paraply varje dag, det är enda lösningen.

Inga kommentarer: