onsdag 29 september 2010

Gråa affärer, röda kläder

På lördag ska jag på en fest som heter Sensation Red. Detta innebär att man måste följa kvällens tema: rött. Problemet är att jag inte äger några röda kläder, eller jag har åtminstone inga röda kläder med mig hemifrån. Idag var jag, Anna och Axel på Nova Lund som är som Gränby Centrum. Jag tänkte jag skulle hitta ett par snygga snortighta knallröda jeans, men det kunde jag ju glömma. Och det blev inte lättare av att det varken finns Monki eller Weekday här i Lund som har Cheap monday-jeans. Men det värsta var att i de dussintals affärer vi var i (kändes det som i alla fall) hittade jag typ totalt fem röda plagg. Det var seriöst sjukt dåligt med röda kläder! Hur kan det vara möjligt att man hittar så lite? Jag hittade en tomteröd tröja på H&M, en kort kjol med ful rosett på Topshop, en leopardmönstrad klänning på Gina som jag till och med provade men som inte satt så bra och så några tråkiga linnen. Det är som att det är nån som inte vill att jag ska följa klädtemat. Vad ska jag ha på mig annars? Linda in mig i rött luciaband? Gå i underkläder? Bara ha på mig mina röda lackpumps? // tack sam för svar

Inga kommentarer: