söndag 22 november 2009

Yesterme, yestoday, yestomorrow

Igår pratade jag med Tove. Henne saknar jag mycket! Mexikanarna gillar tydligen jul väldigt mycket och framför allt tidigt; familjerna har till fullo accepterat att julen kommer redan i oktober, vilket vi nordbor inte är så hemskt förtjusta i. Detta firas med en stor gran med coca cola-kapsyler på torget och julmusik i var och varannat hem.

Idag har jag vunnit min första sak på Tradera! Me happy happy!

Idag har jag varit på folkoperan med mamma och sett Pärlfiskaren, av Georg Bizet, samma som gjort Carmen en gång i tiden. Heeelt klart värt! Men varför har inte vi i Uppsala någon folkopera?

Idag har jag ätit väldigt starka räkor till middag. Goda. Men, som sagt, fett starka.

Imorrn vill jag bli klar med min fina halsduk. Detta är förstås ett helt orealistiskt mål eftersom jag har ett helt nystan kvar att sticka upp. Men fint blir det! Och snabb som en häst galopperar är jag. Och ljuger bra gör jag också.

Inga kommentarer: