måndag 30 november 2009

Stjärnor emellan

Den här veckan har gått äckligt fort. Ja, den som precis var. Som vanligt vetifan vad jag sysslat med, men dagarna går! Det är ett som är säkert.

I fredags hittade jag äntligen en julstjärna som jag är nöjd med! Förstår inte att det ska vara så himla svårt att hitta nåt som passar, men det är det! Antar att det blir lite ytterligare svårt för att jag är petig också. Pet, pet, pet i allt som kan tänkas petas i. I lördags kväll skulle jag montera och sätta upp stjärnan, men det visade ju sig vara skitsvårt förstås. Och anvisningarna för hur man skulle göra hjälpte ungefär ingenting alls. När jag och axel vridit och vänt och haft sönder den litegrann kom vi på att det var bara lampan som var fel. Dum som jag är (?) hade jag trott att det skulle få plats en lågenergilampa inuti.. men det visade sig att man skulle ha en vanlig glödlampa i. Och så trodde man att man skulle få göra miljön en tjänst men så köper man en för liten stjärna... sugigt.

Imorgon är det alltså den 1:a december. Tumme upp för det! Har läst att det ska bli minusgrader i mitten av veckan, så jag hoppas det håller i sig.

Inga kommentarer: