onsdag 4 november 2009

På en ledig dag får man göra vad man vill.

The holiday kan jag nog se hur många gånger som helst! Ja, jo... jag vet. Jag är en sucker för småtöntiga filmer.. Men bara några stycken! På riktigt! Den är lite som bridget jones, fast bridget jones kan jag se ännu fler gånger än the holiday. Jag borde göra ett streck i dvd-boxen för varje gång jag tittar, det borde bli intressant! Fast då kanske man också skulle påminnas lite för mycket om hur många gånger man faktiskt sett bridget råkat äta magic mushrooms och hur många gånger man hört henne prata om sina nya trogna pojkvänner: Ben. And Jerry. Nej, jag ska nog fortsätta med att inte göra några streck.

Hur som helst, soundtracket till the Holiday är så mysigt! Till min förtjusning fanns det på spotify! Liksom Uppsala Musikklassers julskiva Bereden väg. Vem hade kunnat ana det? Inte jag! Nog för att det är kul att lyssna på skivan, men stämningen tillsammans med sången på luciakonserten i domkyrkan är något av det härligaste som finns.

Idag ska jag göra så lite som möjligt. Jag ska nog åka till affären och hyra film, men that's about it. Och så ska jag lyssna på the Holiday-soundtracket och önska att jag också bodde i en romantisk kärlekshistoria som både utspelar sig i England och LA.

Inga kommentarer: