tisdag 10 november 2009

Numera är jag odödlig!

Idag är jag väldigt, väldigt trött! Det har antagligen att göra med vaccinet mot svininfluensa som jag tog igår morse, man har ju hört att man skulle bli lite halvt sjuk av det efteråt... Jag och axel åkte till polacksbacken runt 8.00, och vaccinationen skulle börja först vid klockan 9. jag trodde vi skulle i vara väldigt god tid och att alla studenter skulle ligga och sova vid det laget men jag hade ganska fel! Vi var nog ungefär på 60:e plats i kön. Det var tack vare axel som vi var där så tidigt, annars hade jag kommit till halv 9 och då hade kön varit en mil längre... Kvart över 9, när sprutan var tagen, var trapphusets tre våningar fyllda av köande och på minst 20 meter på gårdsplanen stod de som var sist i kön. Jag antar att de frös, för det var en kall morgon! Förstå då att klockan bara var en kvart efter öppning vid det laget! Jag hoppas verkligen att vaccinet räckte till alla.

De gjorde inga kontroller av att man var student, så det var till exempel minst en barnfamilj där, av det jag såg. De två barnen i familjen skulle ta sprutan precis innan mig och de skrek så hjärtskärande att mitt eget hjärta blev helt förskräckt! Man kan säga att man kommer in i ett öppet rum när man står nästa på tur, och det som avskiljer är bara två låtsasväggar så att det blir som två bås, så jag såg ju hur de försökte åla sig bort från sprutan och stod och grät efteråt. Men det är verkligen bara ett litet stick i armen, sen är det bygones och man får gå hem. Men armen gjorde riktigt ont igår, idag bara lite. Det känns hur som helst skönt att det är gjort, inte för att jag har bekymrat mig så mycket, men mest för att man inte vet hur lång tid det skulle ta att köa, om det fanns något vaccin kvar ens, och vilka bieffekter man skulle få. Får man gå runt och känna sig lite odödlig en stund nu?

Inga kommentarer: