onsdag 14 januari 2009

Morgonsvammel

Det är så himla märkligt hur man kan vakna ena morgonen och vara helt utsövd efter natten, och andra morgnar när man sovit precis lika mycket egentligen vill man aldrig mer stiga ur sängen. Nånsin. Det händer mig hela tiden, denna upp-och-ner-våg! Men jag kan knappast vara ensam om det, tänker jag.

Jag lyssnar precis in Jason Mraz nyaste, We sing we dance we steal things, och jag har kommit fram till att den kräver ganska många lyssningar innan man kommer in i soundet och börjar gilla det på riktigt. Märkligt hur vissa album bara sätter sig direkt och man tycker alla (de flesta) låtar är underbara, medan andra album måste man vänja sig vid för att SEN tycka att de flesta låtar är underbara.

Vad gör man om ens parfym har slutat säljas? Nu MÅSTE jag ut och resa snart snart snart för att sätta sprätt på julklappspengarna på Arlanda och lägga dem på den där doftande flaskan. Sucks to be me. Eller nej, kanske inte, egentligen.

Inga kommentarer: