lördag 3 januari 2009

2009

Ja, ett nytt år, bla bla bla, det har börjat bra so far bla bla bla. Det känns konstigt att skriva 2009 (uttala tjugohundra, jag jobbar på att komma ihåg det!) istället för 2008 men vadårå, så är det ju varje år i januari. Man ska liksom inte tro att bara för att det är årsskifte så ska ens liv förändras magiskt. Det är ju inte fel att börja på ny kula om man behöver det, tvärtom, men man ska inte lura sig själv att allt kommer bli så himla annorlunda bara för att det är ett nytt år, man måste fortfarande jobba för det man vill uppnå. Det kommer fortfarande vara samma årstider under det nya året, man har sannorlikt samma tidsbrist, och saker som man inte kan kontrollera händer på samma sätt som det alltid har gjort, till exempel. Förstå mig rätt, jag är inte pessimistisk mot att det är ett nytt år, jag tror också på att det här året kommer bli bra, liksom de flesta andra. Skulle man inte göra sig själv en onödig björntjänst annars? Jag vill helt enkelt bara slippa det vanliga nyårsslentriansnacket i år.

Men det klart, summeringen av år 2008 blir att det var ett toppenår och så mycket har hänt som fört mig framåt. Studenten, to mention one BIG, förstås! Nu delar man in det som hände innan studenten och det som hänt efter. Märkligt...

Inga kommentarer: