torsdag 15 januari 2009

Konsten att tvätta en 40 kulör

Jag har just varit nere i husets tvättstuga och satt på mitt livs första tvätt som inte är med mammas och pappas tvättmaskin. Det känns väldigt vuxet. Oj, vad vuxen jag är! Nästa gång jag träffar en avlägsen släkting som säger "Men vad STOR du har blivit" ska jag svara "Jaa, vet du, jag tvättar till och med mina egna tvättar nu för tiden!" Det skulle nog få tyst på dom...! Självklart har jag inte gått omkring i lortiga kläder i tre månader (så länge har jag bott här nu!), men jag har på något mirakulöst sätt, fråga mig inte hur, lyckats få hem kläder till mamma och pappa så ofta som jag behövt tvätta... Ungefär varje vecka. Fan vet hur jag lyckats, för ofta jag har tvättat en gång i veckan hemma, men det måste jag ha gjort. Just det, jag har inte haft nåt tvättmedel heller förrän... igår. Och man kan ju inte tvätta utan tvättmedel och jag lägger hellre pengar på en öl än en låda Via sensitive color så det har tagit ett tag att ta tag i mig själv. Men sånt är livet! Nu är maskinen klar om en halvtimme. Rullar trötta tummar under tiden tror jag.

Inga kommentarer: