torsdag 20 mars 2008

Varföööör

Idag när jag skulle skriva ut en grej i en av våra crappy datalsalar, plus ändra några få rader i texten, tog det mig en halvtimme. En halvtimme. Som att man har tid! Den hängde sig och var råseg allmänt, ni vet hur en seg dator funkar och ni vet antagligen också hur irriterad man blir. Jag brukar bli rålack efter ett tag.

Katedralskolan är en s.k "språkskola". Där finns massor med språkkurser och språklinjer, alltså. Vi har inga datakurser, som på GUC eller Skrapan, där datorerna lär kräva en viss standard tänker jag mig... Och det är det enkla svaret; man måste inte satsa på datorstandarden på Katte så det satsas inte, helt enkelt. Det måste vara så! Vanligtvis har jag inga problem med att vi inte jobbar med datorer speciellt mycket på lektioner, men när systemet klappar ihop; dator efter dator craschar, och bläcket gått slut på alla skolans skrivare och det tar år och dar att byta patroner, då måste man börja fundera. Och klaga. Och stå ut.

Hm, "Gammal, anrik skola" fick precis en ny klang i mina öron... "Mossig, fattig skola" skulle i det här fallet passa bättre. Fan!

2 kommentarer:

Anonym sa...

inte utan att man håller med! Det tog en kvart för mig att kopiera en text och klistra in den i ett nytt dokument.. man blir knäoo! puss

Marty sa...

SKOJA inte!! Haha det var precis såna småskitgrejer jag menade som tar flera år att göra :P puss!