tisdag 4 mars 2008

And we never cut the hope 'cause we never cut the rope!

Först vill jag påpeka att det är så jäkla konstigt att vara helt ledig på måndagar. Det känns sjukt lyxigt och allt det där, men seriöst så saknar jag skolan när jag inte är där! Jag blir glad av att öppna vår (nya och asfula) entrédörr, raspa av skorna på dörrmattan och gå bort till skåpen. Det är en rutin, så är det bara! Och på tisdagar när jag kommer dit känns det som att jag verkligen missat nåt (öh, en hel måndag) och jag tycker det är måndag. Idag var jag säker på att det var måndag. Ända tills jag insåg att det var tisdag.

Sen är det ju Mando Diaokonsert på torsdag! Passar in ... dåligt i veckoplaneringen, med ett kemiprov som jag provat skrattretande lite till, men jag skrattar åt det för att det är så skrattretande alltihop. Men Mando, i alla fall. Typiskt att jag börjar i sista sekund med att lyssna ordentligt på första och andra albumet, för de är verkligen värda att kunna bra på en konsert! Många bra låtar, alldeles för många just nu. Men cred till megasnabba, supermusikaliska och fantastiskt duktiga mig som lär mig större delen av en låt efter ynka två lyssningar med text till. Alltså typ... lär jag mig skitfort, vilket är skitbra. Eloge! (fatta ironin och överdrivet här, kom inte och säg sen att jag är stöddig eller nåt)


humdidum...See Jim light his management and watch Dan lose his tournament...

Inga kommentarer: