söndag 6 mars 2011

Om det här med bröd.

Jag gav Axel en brödbakarbok i födelsedagspresent, "Bröd för alla sinnen". Idag gjorde han till exempel ett matbröd med morot och russin i, fett gott! Vi har helt enkelt slutat köpa mjukbröd för det är så himla dyrt. Ibland känns det som att man bara köper frukost och inget annat när man är och handlar, och att inte längre köpa mjukt bröd tar udden av den känslan. På grund av detta bakande så gjorde jag i alla fall en kraftansträngning och började baka semmelbullar. Jag tänkte att det är ändå fettisdag snart, och hemma hos mamma och pappa äter de en semla i veckan mellan fettisdagen och påsk, så jag tänkte att jag skulle göra ett försök till att hålla uppe mammas tradition åtminstone en skvätt. Och om man inte trycker in grädde i mitten är de goda som bullar också, så det är win win.

Ska ta och putta in bullarna i ugnen strax nu. Gott!

Inga kommentarer: