fredag 11 mars 2011

Efter regn kommer solsken

Inatt var det typ storm ute och idag har det regnat, haglat, snöat och solen har varit framme inom loppet av en timme. Rätt så galet! Dessutom, när jag var ute och traskade idag fick jag syn på en skock med solgula blommor som höll på att slå ut i gräset. Det gjorde mig så chockad att jag stannade upp bara för att titta efter så att det inte var någon som hade tryckt ner skämtblommor i marken. Men så var det inte, det var riktiga skott!

Jag har märkt att cyklister här i Lund är sjukt dåliga på att visa om de ska svänga eller inte, vilket ibland gör det så jävla svårt att veta om man kommer bli påkörd eller inte. Så nu har jag börjat stanna om jag står i någon slags korsning (även om jag själv ska rakt fram) och ser en cyklist som möjligen skulle kunna vara på väg mot mitt håll, så jag inte riskerar att bli nermejad. Men jag undrar hur svårt det egentligen kan vara att bara räcka ut armen när man ska svänga när man ser att det är folk och bilar runtomkring. Är alla inne i sin egen lilla värld? Det är störigt att behöva vara så uppmärksam bara för att kompensera för alla som inte är det. Lät jag som en tant nu igen?

Inga kommentarer: