torsdag 17 mars 2011

Detta inlägg kan innehålla känsliga rader

Tänkte att jag skulle berätta om några klumpiga sårincidenter som har hänt mig och Axel den senaste tiden. Det är alltid kul att höra om folk som gör illa sig :D

Igår stod jag och diskade sånt som skulle återvinnas, och skulle bland annat diska ur en konservburk. Självklart tänkte jag inte på att kanterna är jävligt vassa, så när jag skulle vispa runt borsten i burken så skar jag mig precis i böjleden nedanför ena långfingersnageln. Jätteskönt.

Förra veckan när jag var på ritlektion skar jag sidan på ena ringfingret på mitt A4-block när jag höll på att rita, så jag fick släppa allt jag höll på med och springa och hämta papper. Det var inte alls djupt, men ni vet hur ont det gör att skära sig på papper: det svider ganska bra!

För en och en halv vecka skar Axel sig på strykbrädan riktigt illa när han skulle vara duktig pojke och stryka en duk. Han skulle fälla upp brädan men så fällde den istället ihop sig där han hade tummen, så det blev ett jävla hack i tummen och fan vad det blödde! Vi trodde ett tag att vi skulle få åka och sy ihop tummetotten men tack vare min fantastiska förmåga att hålla mig lugn i en krissituation (ehee) så slapp vi det. Nu har han bara en halv tumme kvar. Nä, skoja bara! Den är hel.

När jag stod och hackade grönsaker för ett tag sen var jag på ganska dåligt humör och skar bitarna ganska hårt med nya vassa kniven. Gissa om jag lyckades skära mig själv istället för moroten... Aj, sa pekfingret!

Nu får ni inga fler äckelhistorier!
Fred och kärlek!

Inga kommentarer: