torsdag 24 mars 2011

Hem och andas i sol och snö

I helgen besöktes ett varmt, icke-blåsande och soligt Uppsala. Inte så mycket såg ut att ha hänt i staden, förutom att det helt plötsligt låg en hotellfasad på baksidan av stationen. Lite av en chock! Vart ska det här projektet sluta egentligen? En raketstation installerad i gamla centralstationen?

Annars var det ungefär som vanligt. Ungefär lika mycket snö, ungefär lika mycket bussar, osv. Jag hade nog kunnat lämna vinterjackan hemma och tagit skinnjackan istället men jag var definitivt inte ensam om att fortfarande pälsa på mig, trots det varma vädret. Jag misstänker att det faktum att det är typ 30 cm snö på sina ställen gör att folk känner att man ska ha varmare jacka på sig än temperaturen avslöjar att man behöver. För om man inte behöver ha vantar längre, då är det nästan dags att fundera på att gömma vinterjackan... åtminstone är det en bra regel för mig som har händer som ser ut som en rauk och känns som en krater när det är kallt och jag går utan vantar. Men nog om det!

Nu är det en vecka tills jag fyller år, och det firades redan när jag var hemma. Och så firades mamma och pappas födelsedag också, så det blev många presenter som skulle öppnas och en tårta som skulle ätas upp. Stackars oss va? Så nu har jag lite pengar som ska spenderas och en turbomixer som ska användas, helt rätt! Har inte köpt kläder på evigheter om man inte räknar strumpor (och det räknas inte).

Sen träffade jag på Anna från Nice i bytet i Stockholm, helt av en slump! Jag blev så himla glad! Den tjejen gör så allt känns bra även om man är ledsen att åka från sitt trygga bo till sitt andra hem.

Nu ska jag göra mig i ordning för att rita av min hand. Hoppas på ett legendariskt slutresultat eller nåt åt det hållet.

Inga kommentarer: