onsdag 12 januari 2011

Nästa hållplats: ?

Det var så härligt att hamna i Lund igen i lördags natt! På bussen hem från stan satt jag nog och fånlog lite, och stirrade på alla - faktiskt numera för mig kända - gator och hus och julgransbelysningar. Lund äger när det kommer till att julpynta stan! Antagligen var jag också sådär glad mycket tack vare att den tråkiga tågfärden snart var över. Jag har inget emot att åka tåg i sig men det är ändå en ganska lång resa, som dessutom är ganska tråkig att göra alldeles själv, vilket jag ju gjorde den här gången. Och jag var väldigt inställd på att det var dags att åka ner till Skåne igen.

Det är så konstigt, nu har jag två hem, och ibland menar jag hemma = Uppsala och ibland menar jag hemma = Lund. Kan det vara så? Kan man verkligen vara så tudelad, delad på mitten? Hur som än haver är det dags att komma och hälsa på! Vi har världens största balkong och massor med plats i vardagsrummet att sova på!

1 kommentar:

Anil Kapur sa...

Great post! I am actually getting ready to go across, this post is very informative. 3D Rendering Services