tisdag 18 januari 2011

HT -10

Den här veckan står mellan två kurser, vilket betyder att jag är helt ledig. Vad gör man med all sån tid? Jag har passat på att bli krasslig i halsen, köpa nya skor, sticka, se på Beatlesdokumentärer.. så mycket nödvändigt och onödvändigt jag kan komma på passar jag på att syssla med nu.

Hittade även några fina bilder från Lund:

Dagen innan jag åkte hem var det så himla fint i stan. Och julpyntningen var på topp vid Stortorget!
Innan jul cyklade Axel i snöyran till Systemet, och blev isig i både ögonbryn och skägg.
I oktober såg jag den här lilla krabaten smyga runt i buskarna kring husen. Söt liten igelkott! Hoppas bara inte jag skrämde den för livet.
När man ska gå på toa vid föreläsningssalarna i Palaestra är ljuset blått så man inte ska kunna knarka in grejer i armarna, om jag förstår det rätt. Man kan alltså inte heller sminka sig eller göra annat som inte har med droger att göra...
På tåget från Malmö var det såhär vackert på väg tillbaka till Lund!

Och så var det med den höstterminen...


Inga kommentarer: