torsdag 27 januari 2011

darning his socks in the night when there's nobody there

Hej!

I read the news today, oh boy... Jag hade tänkt skriva igår men jag upptäckte att jag inte var så sugen på att skriva något, så det bidde inget. Vem kom på oföretagssamhet? Det var ett dumt påhitt.

Here comes the sun and I say: it's allright. Idag är det världens sol ute! Och väldigt kallt, uppemot tio minusgrader. Det är helt tokigt vad mycket kläder man måste ha på sig när man är ute nu, trots att det bara är typ tre minus! Igår hade jag dubbla koftor, strumpbyxor under jeansen, dubbla halsdukar och en mössa, men jag frös massor ändå. Jag förstår bara inte hur kylan, som inte ens är SÅ himla kall, kan krypa sig in...! Men idag vet jag att det kommer vara kallt på riktigt, så jag kommer ha på mig tre lager strumpbyxor, och så är det med det. Överdrift är nyckelordet.

Dear Prudence, won't you come out to play? Om en vecka kommer Karin och Bosse hit! Ser fram emot att ha en liten Karo som sover i vardagsrummet några nätter, och en liten Karo som äter frukost med mig och en liten Karo som springer mig hack i häl när jag visar henne runt i vår lilla stad. En vecka är kort, alldeles för lång.

Inga kommentarer: