lördag 22 januari 2011

I den stora förkylningens famn

Jag är så himla less! Har blivit sådär förkyld så man kan inte tänka med allt snor uppe i hjärnan, man hör inget för man har lock i öronen för att man snyter sig hela tiden, näsvingarna är trötta, ömma och röda, och kroppen är seg som kola. Maten smakar lika mycket som ingenting, så jag kan inte ens tröstäta goda saker! Eller, jag kan inte njuta av nånting man kan äta alls faktiskt, helt stört och väldigt, väldigt tråkigt.

Igår var jag trots detta med Anna i Malmö och snodde runt. Vi kollade var vi ska gå på våra ritkurser som börjar nästa vecka (hon ska gå en, och jag en annan men i samma hus), och det verkar som att vi kommer ha utsikt över självaste Turning Torso! Jag såg dock bara typ 20 meter av den, resten försvann upp i dimman tyvärr. Den ska egentligen se ut såhär:


Sen drog jag in Anna till i princip alla skoaffärer i stan, i jakt på ett par bruna madickenskor. Men det fanns bara fula och inga bruna, så jag behåller mina svarta mackickenskor istället som jag köpte i början på veckan. Vi kollade också på lite bågar, men hittade ingen perfekt. Men det är en spännande och läskig jakt...!

Nu måste jag gå och snyta mig och äta smaklös lunch. Bra hej

Inga kommentarer: