måndag 8 november 2010

Vinden i mössan, lappen i fickan

Idag bet vinden och luften hårt i mina kinder när jag gick till skolan. En härlig (men huttrig) känsla! Om jag inte haft mössa hade mina öron ramlat av, det är något jag lovar dyrt och heligt! Det var sådär som när det är riktigt kyligt ute och man kommer in i värmen och känner hur kroppen tinar upp. Som en varm sockerbit. Sen hade jag min fina varma klänning jag fått av Myra, och utan den hade jag nog fryst armar och torso av mig. Den satt som en smäck! Det är något visst med att klä sig rätt för dagen.

2 kommentarer:

Myra sa...

ooooo! Var det den asmysiga gråa =D? Va skönt att den sitter som ett smäck! Fattar inte hur jag någonsin kan ens ha klämt mig i den? =P Hahahaa, skönt att man är optimist några gånger i sitt liv iallafall =) JAG SAKNAR DIG =) Puss!

Marty sa...

Det var faktiskt den svarta från Vila, som har knappar längst fram (det sitter en säkerhetsnål i slutet av klänningen om du minns)! Den gråa vet jag inte vem som tog till sist. Jag har för mig att du inte ville skiljas från den. Eller möjligen easy kanske har den... Saknar DIG! Vi ses ganska snart ändå :) Puss!