tisdag 16 november 2010

Une balade un soir comme ca

Jag var på bio ikväll med Linnéa och såg Eat Pray Love (Lyckan, kärleken och meningen med livet, världens fånigaste titel på svenska, nästan lika illa som Dagboken - hur jag sökte dig och fann mitt hjärta).

Se Trailer !

Filmen var lång men mysig. Julia Roberts är bra. Vi gick på en sen föreställning och det var mörkt sedan länge sen när jag skulle promenera Stora Södergatan hem. Det ganska kallt, men mormors vantar värmer alla sorters frusna fingrar. Men, om jag hade varit en katt hade jag antagligen spunnit. Längs vägen promenerade jag förbi en lampaffär (en äkta, med bara fina lampor, inga dammsugare eller motorsågar), där fönstret lystes upp av julstjärnor och fina prydnader. Två pråliga små kattstatyer stod och log mot mig som jag så gärna ville plocka med mig hem! De kanske får slå följe en annan dag. Sedan gick jag förbi en Pingstkyrkans second hand-butik, som senaste veckan skyltat med en jättefin läderväska som jag alltid spanar in på vägen till skolan när jag går på den sidan av vägen. Ett stenkast bort ligger en tygaffär med gardinkappor upphängda i fönstret. Om jag ändå hade en symaskin, då lovar jag att jag skulle sy egna kappor till fönstrena i lägenheten att kunna sätta upp i jul. Men jag får nöja mig med blommor och juldekorationer, det går nog också bra!

Jag somnar nog lätt ikväll.

Inga kommentarer: