tisdag 16 november 2010

Men det är ju så gulligt!

Nu ska jag säga ett sanningens ord om Lunds infrastruktur. Eller jag vet inte vilken kategori det egentligen tillhör, kanske snarare är stadsplanerarens infrastruktur. Whatever. Det är så ofantligt mycket kullersten här i stan. Det är så mycket kullersten så man förstör sina skor (jag slet sönder klacklädret på mina skitsnygga skor förra månaden) och det är så mycket kullersten att man inte vill gå på det även om man har platta skor. Det är ojämt och knöggligt, och det hjälps inte att det ser fint ut. Jag förstår inte hur busschaffisarna orkar att köra och jag förstår inte hur bilar och bussar håller för allt skakelibrak som de utsätts för. Inte för att tala om hur cykeln mår! Och cyklisten! Som gångare snubblar man om man inte tittar ner men går på någon om man inte tittar upp.

Jag trodde att Uppsala hade problem med sina kvartersbitar av kullerstensbeklädd väg, men Lund tar priset. Lätt!

Inga kommentarer: