fredag 15 oktober 2010

Vous le valez bien

Nu är tentan för delkurs 2 avklarad, så resten av dagen har jag inget dåligt samvete över att slappa. Det är sällan man inte känner pressen men idag tänker jag låta jaget få jobba med en av försvarsmekanismerna, denial. Ingen press, inget plugg. Denial, denial, denial. För nästa helg är det högskoleprov. Och torsdagen veckan efter det är det tenta i delkurs 3. Men annars är det bra. Det suger ju att plugga, men kursinnehållet är ändå intressant, som jag sagt tusen gånger.

Lund som höststad sköter sig exemplariskt, verkligen! Det är ganska kallt, men när man promenerar och har på sig sin höst/vinterjacka och känner doftpustar av våta löv, är det så härligt, så härligt så jag glömmer av allt annat.

Igår eftermiddag fick jag leva upp till mitt smeknamn Grismormor litegrann. Jag bjöd hem några kursare på fika, och Anna hade köpt tårta och jag chokladbollar (dock inga hallongrottor) och så drack vi pulverkaffe, lyssnade på Frank Sinatra och spelade kort. De andra var lite skeptiska till att hålla på med kortspel (Anna sa att det bara var hennes mormor som spelade Plump) men när vi började spela neger och president tror jag allt de tyckte det var roligt! Det var bara en stickning i famnen och sörpel på kaffefatet med sockerbit som fattades för att komplettera bilden. Och vilken trevlig bild, sen!

1 kommentar:

Myran sa...

Sjukt nice!!! =)