onsdag 27 oktober 2010

Bittert uppvaknande

Var tvungen att gå upp i morse och duscha innan kl 8 för att avloppet delvis stängs av idag. Kul start. Å andra sidan hade jag kanske inte tagit mig upp överhuvudtaget om det inte varit på grund av det. Det är hemskt vad man kan känna sig kedjad vid sin säng på morgonen! Och vad grymt det är att inse att man måste gå upp och inte kan ligga kvar en till snos.

Imorgon skriver jag tenta, halleluja! Sen ska jag ta ett låååååååångt bad. Promenad. Filmmaraton. Lässtund. Pilla navelludd. Ha tråkigt kanske, till och med. Men jag ska inte plugga på hela helgen, vad jag än gör. Fredag. Lördag. Söndag. Får inte ta ut segern i förskott bara, jag vill ju gärna skriva godkänt också. Det vi skriver på den här gången handlar om stress, mentala sjukdomar och behandlingsmetoder (psykoterapi, psykofarmaka, osv). Min respekt för stress har ökat nu efter den här delkursen. Man kan på riktigt dö i förtid om man stressar under en väldigt lång tid, delvis beroende på att immunförsvaret försvagas så man har lättare att dra på sig mer eller mindre allvarliga sjukdomar. En hjärt- kärlsjukdom, anyone?

Kan det bli advent snart så man får pynta lägenheten med julstjärnor och adventsljusstakar?

1 kommentar:

myran sa...

vad najs att du INTE ska stressa under hela helgen då =D hoppas tentan spikas Mart!
Puss