söndag 3 oktober 2010

Sköna söndag

Det har blivit väldigt kallt här i Lund sista veckan, och ni anar inte hur jag längtar längtar längtar längtar tills jag hämtat ner alla mina kläder och vinterkläder från Uppsala. Det känns som att jag måste köpa massor med nytt, men egentligen har jag det mesta men det är bara inte här än. Men jag och Axel åker upp på torsdag, och om en vecka vid den här tiden är vi på väg ner igen med en fullpackad bil, lastad med saker vi saknar och behöver till vårt lundaliv.

Idag tar jag igen mig efter helgens roliga händelser. Man borde väl plugga men det finns så mycket annat vettigt att göra när man är dagen efter-seg. Jag och sambon ska röra ihop världens godaste tomatsoppa till middag och jag ser så himla mycket fram emot det så jag vill börja laga redan nu. Men det är ju för tidigt, klockan är inte ens sex.

Igår åt jag för övrigt min allra första skånska falafelrulle! Skitgod var den! Falafel is the shit här, och det är väldigt billigt. Man brukar kunna välja mellan stor eller extra stor (det finns alltså varken liten- eller mellanstorlek) och det kostar mellan 20 och 30 spänn. Värt! Jag åt halva till middag så när vi gick hem från röda festen åt jag upp resten. Då smakade det himmelskt. Mer värt!

Inga kommentarer: