onsdag 20 oktober 2010

Le Figaro

På sistone har jag tänkt en del på Nice. De kalla stengolven vi gick på i lägenheten med tjocka sockor för att inte frysa ihjäl tårna, de heta dagarna när fransmännen (och alla vi andra engelsmän/tyskar/svenskar) började ta havsdopp för att få fem sekunders svalka, Axels otaliga blickar mot horisonten vid strandkanten, de fantastiskt fina utflykterna vi tog tåget till, lyckan av att få ta del av min värld med mina bästa vänner, de knasiga franska konversationerna som blev till av missförstånd, Axels och mina myskvällar med film eller kortspel (finne). C'est fou, tout ce qu'on a fait et tout ce qu'on a senti. C'était le pire, c'était le mieux. Alors, c'était ma vie.





2 kommentarer:

Lady Karon sa...

ouäh börjar nästan böla av det sista kortet för att det är så fiiint! Ja jag har pms..

Marty sa...

klart du har pms :) jag kan börja böla av de mest töntiga grejerna om jag är på humör...