fredag 29 oktober 2010

Ode to helg

Tentafesten igår var superrolig. Jag var lite håglös under eftermiddagen, med eftertentaångest i fickan, men när jag fick på mig festkajalen och fantastiskt sällskap blev det så himla bra. Men på klubben ÖGs övertygades jag om att jag inte gillar att dansa till house i mer än en halvtimma. Sen blir det tråkigt och jag vill hellre dansa till can't touch this eller the girl and the robot. Men sånt är livet.

Min helgplan går tills vidare enligt planerat - bara göra sånt jag vill. Det är väldigt synd bara att jag inte fick mina stickor med mig från Uppsala och inget garn har jag köpt heller. För att sticka är den perfekta sysslan en sån här dag. Verkligen härligt perfekt. Dimman ligger som ett filter över stan och jag myser av att vara inomhus. Men jag lyssnar på soundtracket till the Holiday (det är så icke-jul men nära nog som det kan bli) och tänker fortsätta på mitt projekt en stund, att putsa upp foton från Nice som jag ska framkalla snart.

Inga kommentarer: