tisdag 29 december 2009

En lättsam knuff i rätt riktning bara!

Jag snavade in på en tydligen känd bloggares blogg, nämligen Karolina Lassbo, för en liten stund sedan. Jag satt och googlade och försökte reda ut begreppet "kavaj" vad gäller klädsel på gask. I ett blogginlägg skrev hon om just det, och att tjejer skulle ha "vadlångt" eller "nedanför knäna" och "inte en kortare cocktailklänning". Jag blev lite darris och fick för mig att min klänning som jag ska ha på nyår är för kort, men sen insåg jag att fan, den är inte för kort! Alla jävla klänningar i affärer i stan som är en uppklädd klänning - i mitt tyckte ofta cocktailklänningar - har ungefär samma längd och det är INTE vadlångt som gäller...! Men i alla fall, jag följde kommentarerna till hennes inlägg och fann några intressanta diskussioner om sångböcker, huruvida det heter gask eller gasque och: vad tjejer ska ha på sig när det står kavaj. Det visade sig att det här med "vadlångt" och "nedanför knäna" var bara denne bloggare Lassbos egna åsikt. Hmpf, man ska inte lita på vad folk säger bara för att de säger det! Men kommentarerna var roliga att läsa, det är inte ofta som det är något vidare att fästa blicken på!

Inga kommentarer: