torsdag 17 december 2009

Springrush i city

Idag var typ första gången på flera månader som jag inte använde hårnålar i håret. Bara för alla som har undrat ifall jag både sover, är vaken och duschar i samma hårnålar. Det är inte sant, för övrigt.

När jag hälsade på lite olika affärer i city idag insåg jag att ja, det är nog väldigt mycket folk på stan. Men jag uppfattade det egentligen först när jag satt på bussen hem igen. Ja, det var nog ganska smockat på gågatan men jag märkte det knappt för jag hade bråttom att tänka på var jag skulle gå härnäst och vad jag skulle ha och vad pengarna skulle räcka till. Och det blev som nån slags märklig trans, jag gick in till apoteket, tjoff, gick vidare till systemet, tjong, susade fram på gågatan, woom, och så kom jag in till mysiga lilla Bönor och blad på stora torget. Och där var det stopp. Jag hamnade i helt fel kö, så de som stod framför mig var sniglar och i den andra kön var det hej! betala! hejdå! nästa! Men sen fick jag gå före i alla fall, för kösystemet där inne är inte så mycket kösystem egentligen. Det är mer "kom in och så får vi se hur det blir om det kommer in en till". Hur som helst, sen springa till bussen, tada, och så var jag hemma igen!

Förresten, min amaryllis är hög som ett hus men öppnar aldrig knoppen! What the hell!

Inga kommentarer: