lördag 2 januari 2010

Vi blicker neråt på kartan mot Nice

Året började stillsamt. Till och med vädret tycktes ha bestämt sig för att chilla idag! Fint snöfall. I like. Jag hoppas att det blir ett bra 2010, och med tanke på att jag kommer åka till varma Nice i vår och chilla runt med fransmän och Axel så ser åtminstone våren än så länge väldigt ljus ut! Om en månad kommer vi redan vara där och börjat lära känna staden. Läskigt att lämna trygga (och ovarma) Sverige. Men jag längtar fruktansvärt tills vi går där och värmer oss på Promenade d'Anglais.

4 kommentarer:

Anonym sa...

heejheej. jag ska med till nice å chilla med fransmän fast i höst, va ska du göra där å hur länge ska du va där å vem åker du med?:)

Marty sa...

Hej! Vem är du? Jag ska åka med min pojkvän axel och plugga franska. Vi åker i januari och kommer hem i slutet av maj!

Anonym sa...

jag e bara nån random som googlade bilder från nice så hamnade jag här:D åker ni på språkresa då elle?

Marty sa...

Jaha! Vad kul att du hittade hit! :) Vi åker via Mälardalens högskola, det är dom som ordnar kursen! Så man kan säga att det är en svensk distanskurs som är förlagd i Nice! Vilken skola åker du med och hur länge är du borta?