söndag 27 december 2009

27 27 27 27 27

Det är najs att gå runt och vara lite halvt uttråkad under julen. Låter kanske inte helt okej, men jag ska tala om att jo det är det! För det är så det kan bli om man inte har så mycket för sig. Visst, jag har några rim att sätta fast på julklapparna till syster & co, och så borde jag väl kanske inte ha så stökigt i mitt rum. Men den tiden för att ta itu med det kommer väl så småningom. Just nu vill jag sitta lite vid datorn och lyssna på Nat King Cole. Så då gör jag det!

Som kvällslektyr har jag de senaste kvällarna roat mig med Bamse, de allra, allra första tidningarna! De finns inbundna som böcker och jag fick de första tre volymerna för några år sedan. Fin julklapp! De har en sådan härlig handgjord känsla när man läser dem vilket ger en gedigen känsla. Färgerna är lite fel ibland och inte exakt likadana på alla sidor och ibland går färgen utanför strecken. Slarvigt? Kanske! Antagligen inte. Men charmigt? Oh, ja!

Inga kommentarer: