tisdag 1 december 2009

Cykelfyndat!

Idag tog reklamnissarna som sätter fast lappar på alla stans cykelpakethållare och trär över cykelsadlar med fula skydd ett steg för långt! När jag varit på stan idag och skulle ta cykeln hem möttes jag av världens syn. På vissa pakethållare hängde det galgar med t-shirts! Ja! Inget skämt! Hela, RIKTIGA t-shirts i tyg som man trär på överkroppen! Jag undrar om jag gapade synligt eller om det bara blev inombords, men förvånad och lite sur blev jag i alla fall. Och förundrad! Vad tröjan gjorde reklam för var ett nytt träningsställe, 4477 eller vad det kan tänkas ha hetat, och tanken är väl antagligen att man ska ha den på sig när man kommer dit och tränar. Men är det verkligen värt att trycka upp massor med tröjor till de FÅ som kanske möjligtvis kan tänka sig att kaaaanskeeee ha den som målartröja? I don't know... Jag hängde den fula svarta tröjan med illgrönt tryck på nästa cykel. Kanske jag gjorde honom eller henne en tjänst. Men om jag ska vara ärlig så tror jag inte det.

Inga kommentarer: