fredag 22 maj 2009

Inte mycket kraft i de här armarna inte...

När man är på landet så finns det alltid ungefär en miljard saker som ska tas itu med, men den allra största delen av det jobbet görs inte av mig; det gör pappa och bro. Ofta är det lite tyngre och svårare grejer, som typ laga tak, olja saker, ligga under en traktor och meka, trimma häcken med motorsågen... ärligt talat vet jag inte exakt vad de gör hela tiden, men fullt upp är det i vilket fall. En sak som jag faktiskt dock gör är att klippa gräset. Idag låg det en liten grenhög i vägen för mig när jag klippte, som skulle flyttas bort så småningom så jag skulle kunna klippa under högen. Men sen tyckte jag att den där högen var så fjantig så jag kunde ju själv bara flytta på den så kunde Erik få slippa. Det stod till och med en grep nertryckt i gräset bredvid kvistarna, så det där skulle ju inte vara speciellt svårt att firra. Trodde jag! Är det nån som vet hur jävla tungt det är att lyfta en grep med grenar som ligger vågrät? Det är a load of HEAVY stuff! Det kändes ju hur pinsamt som helst att jag typ orkade lyfta en gren i taget, men jag drog och slet och lyckades flytta den där högen tillslut. Ungefär en meter bort.

Det förvånar mig jämt hur lite jag tål.

Inga kommentarer: