torsdag 7 maj 2009

I litet underläge

Det här med att samsas med sin hyresvärd om cykelställ och tvättider, det kan ibland bli riktigt tydligt att man ska hålla sig på mattan i vissa lägen. Är det ok att ställa min cykel under taket? Ibland finns det plats, och ibland inte. Och när det finns plats, kommer nån ta illa upp för att man står där de brukar stå? Vi brukar ju stå där båda två. Knepigt!
Idag hände en incident i vår lilla tvättstuga. Jag har samma tvättdag som min hyresvärd, vilket är torsdagar. Igår kväll gick jag ner och laddade två maskiner men satte inte på dem, men jag tänkte idag kliva upp på morgonen och bara trycka på start för att det skulle gå snabbt att komma igång. Sagt och gjort, jag gick upp från sängen bara för att gå ner till tvättstugan och trycka på den lilla knappen... Men då var det min hyresvärd som hade tryckt på den lilla knappen (de två små knapparna faktiskt, det var två maskiner jag skulle tvätta i), lagt ur min tvätt och lagt i sin istället. SUCK! Det stod en liten lapp som löd typ "Jag vet inte vem det var som skulle tvätta, men det är ju torsdag idag så jag la ur din tvätt...". Ja, och torsdag är faktiskt min tvättdag också....! Då kände jag mig med ens ganska liten. Och ganska sur.

Inga kommentarer: