söndag 22 februari 2009

En del av spelet

Det har gått mig helt förbi sedan studenten, det här med msn. Innan var jag väl precis som alla andra som loggade in titt som tätt och pratade med den ena om det andra. Antingen var det ett på g som man ville komma närmre (mhm, you know which), eller en kompis som man småpratade med, eller så handlade det om skolan: "Vad skrev du på den här frågan?", "AAH vilken tur att du är online, jag MÅSTE HA HJÄLP!" osv... You know the drill, antar jag. Men sen studenten så var det som att msn bara försvann, mitt behov av att småchatta gick upp i rök. Ikväll är en av få som jag har loggat in under hösten, och redan efter en kort stund som online får jag den där välbekanta känslan av att tiden flyger förbi. Den rinner mig ur händerna. Jag minns plötsligt väldigt väl hur jag brukade snegla på datorklockan ena sekunden och tänka att det är lugnt, för att i nästa inse att jag borde gått till sängs för länge sen. Men jag sitter ett tag till, jag kan ju logga ut när jag vill. Jomentjena. Fem minuter till. Äh, fem minuter till. Fem till. Tills klockan blir halv. Whatever, fem minuter till, ska bara snacka klart om den här grejen. Fem till.
Man går ju och lägger sig till slut, men det tar en jävla lång tid! Och så har halva natten gått också.

Inga kommentarer: